Followers

Saturday, August 27, 2011

Barcelona Juara UEFA SUPER CUP 2011


Awl pagi td telah berlangsung satu match melibatkan pemenang Liga Juara-Juara Eropah tahun lepas iaitu Fc Barcelona melawan pemenang Liga Europa tahun lepas iaitu FC Porto untuk merebut Piala Super Eropah .Perlawanan tersebut berlangsung di Monaco.Bagi saya ,match tersebut kurang menarik kerana Barca tidak beraksi seperti biasa manakala Porto pula tidak cukup kuat untuk melawan Barca.

Barca berjaya memenangi perlawanan tersebut dengan jaringan 2-0 yang dihasilkan oleh pemain yang baru sahaja dinobatkan sebagai Pemain Terbaik Eropah 2011,Lionel Messi dan pemain yang baru mengikat kontrak dengan Barca iaitu Francesc Fabregas(bekas kapten Arsenal).Gol Messi berpunca dari kesilapan pemain Porto Freedy Guarin yang menolak bola ke belakang.Messi yang tidak dikawal mudah menggelecek penjaga gol Fc Porto,Helton sebelum menolak bola ke dalam untuk gol yang pertama.Gol kedua pula terhasil setelah Fc Porto bermain dengan 10 orang kerana pertahanan tengahnya,Rolando dilayangkan kad kuning kedua sekaligus dibuang padang.Gol kedua bagi saya agak menarik kerana ,1.Bola lambunan Messi.2.First touch Fabregas yang sangat cntik.Chest and shoot.
Pada minit-minit akhir permainan FC Porto terpaksa bermain dengan 9 orang kerana 'assist' gol pertama Barca,Guarin dibuang padang akibat terjahan keras ke atas Mascherano.(nampak macam xkeras sangat,tp pengadil da buat keputusan).
Kemenangan Barca semalam bermakna piala ke-12 buat mereka di bawah kendalian Pep Guardiola dalam masa 3 tahun setengah.Piala yang dimenangi semalam juga bermakna piala kedua untuk Fabregas sejah kembali kepada Fc Barcelona seminggu yang lalu.
lihat gambar di bawah untuk perlawanan yang berlangsung semalam.







 buat duit dengan hanya share link pada twitter dan facebook atau laman sosial yang lain. RM0.20 - RM1.00 setiap klik.join sekarang!http://www.churpchurp.com/ismaqi/share/churpchurp-invite/?utm_source=tweet_btn&utm_medium=sharing

1 comment: