Followers

Thursday, August 25, 2011

Tips Dan Strategi Bermain Minesweeper

Minesweeper.Korang mesti pernah dengar tentang game ni kan.Setiap PC mostly ade game ni.Ala,game yang kiter tekan and then kluar nombor..samade 1,2,3,4,5 atau 6..tp klu silap tekan kluar bom!pada korang yang still tak dapat nk catch lagi game pe yang aku bagitau ni ,haaa..ni gambarajah game tersebut aku bagi kat korang.



dlu time aku mula2 men game ni,aku tekan ikut suka hati aku jer...tp setelah aku diajar oleh kawan aku,aku bru faham game die mcm ner..agak mencabar minda gak.aku agk antara korang mesti still xthu care nk men lagi kan?ok,ni aku nk share sket.

First2 korang men tekan jer petak mane yg korang nk.biler da kuar no,contoh no 1 means kat sekeliling no 1 tu just ad 1 bom jer...

klu korg tgk gmbr kat ats..no 1 yg da dibulatkan tu,kat sekeliling die hanye ad stu lagi petak kosong ,yang bermakna petak tersbut mengandungi bom..sbb setiap no mewakili jumlah bom yang terdapat di sekelilingnya.klu no 2,bermakna terdapat 2 bom di sekelilingnya...klu no 3,3 biji bom la ad...dan seterusnye...korang bleh gak nk tnda tmpat yang ad bom.korg just right click kat petak tersbut,yg mana tmpat tu akn dtanda dngan bndera.jadi,game ni btul2 mencabar minda korg di kala kebosanan.slmt bermain!ak bagi bom besar dlu!:)


(p/s:sape2 yang bole men expert bwh 200 saat ajr ak cmner:P)













No comments: